Bra konst för ett ”gott” syfte

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Campari har funnits i snart 140 år då Davide Campari tog över företaget och tidigt satsade på att kommunicera drycken med reklamaffischer vilket snart skulle få den röda drycken att bli mycket väl omtyckt världen över. Sedan dess har Camparis röda hjärta brunnit för passion, kreativitet och artisteri. Det är därför ingen slump att arvet efter Davide fortfarande genomsyrar varumärket. Under Negroni Week, som för nionde året i rad firas för välgörande ändamål fick den stockholmsbaserade konstnären, Henrik Hauschildt uppdraget att tolka en Negroni med graffitikonst i Snösätra, Stockholm.

Det är fantastiskt roligt att se hur kreativitet kan ta form på olika sätt. Jag är väldigt stolt och glad över att få jobba med ett varumärke som premierar konst och kreativitet och som inte låter sig begränsas av bestämda mönster, säger Anna Persson, Nigab.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.