Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden. Karin, som närmast kommer frånSwedish Match, tillträdde den nya rollen 5 juni.
Karin Atterfors tillträder som Senior Vice President Marketing, Product Development & Innovation för Atria Sweden och ingår i ledningsgruppen.
– Karin har en mycket intressant bakgrund med stor erfarenhet från strategisk marknadsföring i internationella verksamheter. Hon kommer att bli en nyckelperson i att leda det centrala marknadsteamet och jag är övertygad om att hon med sin gedigna erfarenhet är rätt person att fortsätta utveckla våra varumärken och produkter för den svenska marknaden, säger Jarmo Lindholm, vd för Atria Sweden.
Karin kommer senast från en roll som Director Snus Category för Swedish Match och har tidigare varit Marketing Manager för Carlsberg Sverige. Utöver det har Karin haft flera ledande positioner på bland annat Movement Consulting AB och Kraft Foods. Hon har därigenom en bred och mångårig erfarenhet av FMCG och detaljhandel, såväl nationellt som internationellt.
– Atria är ett företag som har starka varumärken och fint renommé och jag ser verkligen fram emot att sätta mig in i verksamheten och vara en del av resan framåt, säger Karin Atterfors.