Grand Hotel Saltsjöbaden presenterar stolt sin nya och innovativa cocktailmeny för 2024. Denna unika meny erbjuder gästerna en upplevelse där de inte bara får njuta av delikata cocktails, utan också får möjlighet att fördjupa sig i hotellets rika historia genom smak, text och ljud.
“Det började med att vi spånade i hur vi skulle väva in hotellets historia i det vi gör. Min stora passion är foto, film och känslan och jag är en stor fantast av ljudböcker och poddar så jag ville göra något som stack ut i mängden av menyer utifrån det. Daniel ville skapa cocktails som var unikt kopplade till hotellets historiska nyckelpersoner och platser, och där hade vi vår lösning. Storys att smaka, läsa och lyssna på!” säger Renée Tallén, marknadschef på Grand Hotel Saltsjöbaden.
“Det har varit ett stort projekt att både välja ut highlights ur historien och samtidigt leta fakta som är intressant för gästerna. Parallellt med detta har jag komponerat cocktails som matchar dessa på ett eller annat sätt. Jag får ofta frågor av gäster om hotellet när jag arbetar, så nu fick jag ta de delar jag tror att gästerna tycker är mest spännande. Vem vet, vi kanske till och med ger gästerna en aha-upplevelse!” säger Daniel Andersson, barchef på Grand Hotel Saltsjöbaden.
Framtagandet av menyn har varit ett långt och gediget samarbete, med allt från recept, texter, bilder, inläsning och layout för att nå visionen.
Resultatet är denna interaktiva meny med 10 unika cocktails som en del av hotellets strävan att erbjuda sina gäster en oförglömlig upplevelse som kombinerar det bästa av dåtid och nutid. Grand Hotel Saltsjöbaden ser fram emot att välkomna både nya och återkommande gäster att upptäcka den nya cocktailmenyn och hotellets fascinerande historia på ett helt nytt sätt.