Suusify utökar med nya tjänster för hotellbranschen

Prisvinnande MiWell har brandat om – under 2023 blev de Suusify och nu tar de ett helhetsgrepp om besöksnäringen. 
 
Med hjälp av sin unika holistiska genomlysning av hotellens verksamhet hjälper Suusify sina kunder att hitta och realisera deras dolda potential. Rent tekniskt innebär det att vi samkör data från bokningssystem, onlinenärvaro, CRS, OTA:er samt finansiella handlingar och tar fram en analys och förslag på åtgärder. ”Vi samlar nu flera olika tjänster och kan på så sätt ge beslutsfattare verktygen de behöver för att följa utvecklingen och agera proaktivt” säger Johan Öhman, VD för Suusify – företaget som sedan starten för tio år sedan har vuxit till att bli Nordens ledande hotellkonsultbolag. Vi erbjuder sedan lösningar som revenue management, restaurangoptimering, digital annonsering, menu engineering, konferensförsäljning, SEO-arbete och annat.
 
Efter nästan ett decennium som den mest framstående aktören inom revenue management tar företaget som tidigare hette MiWell nu ett stort steg framåt och omvandlas till Suusify. Namnbytet är inte bara kosmetiskt, det är en utveckling mot en mer heltäckande lösning för aktörer inom besöksnäringen. ”Genom att visualisera data kan vi upptäcka möjligheter inom organisationen och på så sätt agera på det som gör störst skillnad för verksamheten, genom att lösa rätt saker. Med denna förändring skiftar vi fokus från att enbart hantera intäkter till att omfamna och stärka hela hotellets verksamhet.” förklarar Johan.
”Vi står nu redo att hjälpa våra kunder med att hålla koll på sina verksamheter ur olika perspektiv och identifiera fler områden där de behöver stöd. Vi sätter våra kunders behov i centrum, och arbetar både självständigt och i samarbete med andra aktörer för att erbjuda den bästa möjliga hjälpen.”
Hotel Flora i Göteborg är ett fristående hotell och var en av MiWells första kunder, de var även bland de första att börja använda tjänster från Suusify. VD Carina Högberg berättar: 
 
”Vårt samarbete, som inleddes 2013, innebar en omedelbar och betydande förbättring av vårt bokningsläge och vår omsättning. Sedan dess har Suusify vuxit och breddat sin tjänsteportfölj, och vi som kunder plockar russinen ur kakan, det vi känner att vi behöver hjälp med för att växa och utvecklas.” Hon är tio år senare fortfarande väldigt glad att hon valde att följa sin kollegas råd att kontakta företaget. Carina fortsätter:
”Som kund hos Suusify får jag del av deras spetskompetens. Suusify är hängivna och specialiserade inom så många områden. Det skulle inte vara möjligt att ha all denna kompetens internt i mitt eget företag.”
Suusify förespråkar en mer cirkulär filosofi, istället för att kunderna har alla resurser inhouse tar de del av Suusifys tjänster, vilket blir både mer ekonomiskt och miljösmart. Johan avslutar, ”Jag betraktar våra kunder som våra vänner. Vi strävar efter att vara mer än bara rådgivare och specialister – vi är en del av våra kunders team, engagerade i att bygga starka relationer och utveckla deras affärer. Genom att förstå deras unika utmaningar, använder vi vår samlade erfarenhet och kompetens för att skapa anpassade och effektiva lösningar, att nu kunna hjälpa dem på ännu fler områden känns så bra.”
 
Om Suusify: företaget grundades 2013 och har sedan starten hjälpt över 200 hotell. De hanterar löpande drygt 2 miljarder intäkter åt sina kunder och erbjuder flertalet tjänster så som revenue management, restaurangoptimering, metaannonsering, menu engineering, Google-annonsering, konferensförsäljning, SEO-arbete och mycket, mycket mer. Suusify har inga kontor utan sitter utspritt över landet – nära sina kunder. Det gör det möjligt för dem att hålla nere sina kostnader och därmed kunna erbjuda attraktiva priser och arvoden till sina kunder. 2020 vann MiWell Dagens Industris pris som gasellföretag.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.