Mathem växlar upp med total omvandling

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Nyligen började ett fåtal nya Mathem-bilar rulla på gatorna, och från och med idag lanserar Mathem fullt ut sin helt nya identitet. Förutom på bilarna syns förändringen på webbsidan, i appen och i all kommunikation. Och självklart får de omtyckta Mathem-chaufförerna helt nya, fräscha kläder.

Mathem har snabbt gått från att vara ett litet, entreprenörsdrivet matföretag till att idag vara en väletablerad, tech-driven supermarket, som med sin renodlade e-handelstjänst med hemleverans ger människor mer frihet i vardagen. Tillväxten har varit markant, framförallt under det senaste året, och omvandlingen, som omfattar ny varumärkesstrategi, ny visuell identitet och ny kommunikationsplattform, är en nyckel i den fortsatta tillväxtresan.

– Vi är otroligt glada och förväntansfulla inför den här spännande förändringen. På Mathem bygger vi hela vår position kring bekvämlighet, vilket är den absolut främsta drivkraften för människor att använda vår tjänst. På ett smart, lättillgängligt och pålitligt sätt vill vi helt enkelt ge människor friheten att leva mer. Både vår nya visuella identitet och vår nya kommunikationsplattform speglar detta, och vi är helt övertygade om att det kommer att ge Mathem ett fantastiskt lyft i vår fortsatta resa framåt och uppåt, säger Johan Gertell, tf sälj- och marknadsdirektör för privatkunder på Mathem.

Ekelhet och pålitlighet är ledord i Mathems visuella identitet. Uttrycket är varmt och vänligt, samt enkelt att känna igen med ny logotyp, grafiska element, typsnitt, interaktion- och motionprinciper. Inspirationen har framför allt kommit från härliga råvaror ur Mathems sortiment, ett smakrikt digitalt varumärke.

Kommunikationsplattformen, och konceptet “Smaka på friheten”, befäster ytterligare Mathems kundlöfte om att förenkla människors vardag och ge dem mer frihet att själva välja vad de vill lägga sin tid på. Kommunikationen går också live idag.

Arbetet med omvandlingen har varit ett omfattande samarbete mellan Mathems inhousebyrå Creative och The North Alliance (NOA), där varumärkes- och designbyrån Bold utvecklat varumärkesplattform, varumärkesstrategi och visuell identitet, medan kommunikationsplattform och varumärkeskampanj arbetats fram tillsammans med kommunikationsbyrån Åkestam Holst.

– Både vi på NOA och Mathem är väldigt stolta över det här samarbetet och förändringsresan. Idén med Mathems produkt är enkel men likvärdigt genialisk, så med kraften av kreativitet berättar och visualiserar vi hur Mathem gör kundernas liv bekvämare. Vår ambition är att skapa ett mer inbjudande, underhållande och hjälpsamt varumärke, säger Helena Tencer, COO/Client Lead på Bold & NOA.

Arbetsgrupp Mathem:
Tf Chief Revenue Officer B2C – Johan Gertell
Head of Creative – Linda Brockman
Art Director, Creative – Erik Weidenhielm
Senior Copywriter, Creative – Sofie Schweinebarth
Production Manager, Creative – Jennifer Åström

Arbetsgrupp The North Alliance:
Client Lead – Helena Tencer
Client Director – Fredrik Burman & Jenny Kaiser
Strategic Director – Jerker Winther
Design Director – Eva Aggerborg
Art Director – Erik Nordenankar
Copywriter – Julia Sebesteny
Strateg – Mattias Hjelm
Senior Designer – Ami Izaki
Designer – Whitney Macaluso
Production Manager – Tina Thornander
Production Manager – Mimmi Morén
Motion Designer – Christina Damsgaard

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.