Caroline Forsshell påbörjade sin Lidl-resa som reklamchef för 17 år sedan
Caroline Forsshell återvänder till Lidl Sverige, nu som ny chef för avdelningen Corporate Affairs. Hon kommer närmast från en tjänst som marknads- och kommunikationsdirektör på Kronans Apotek.
– Det är fantastiskt att vara tillbaka på Lidl. I grunden är det samma härliga bolag med framåtanda och nytänk, och jag är imponerad över företagets utveckling de senaste åren, säger hon.
– Jag är oerhört glad att vi får hälsa Caroline välkommen åter. Vi befinner oss i en händelserik tid där vi växer och satsar stort på vårt varumärke Matriket och på svensk livsmedelsproduktion. Corporate Affairs är en central del av det arbetet, genom att stärka Lidls roll som samhällsaktör. Jag ser fram emot att ta del av Carolines gedigna erfarenheter och hennes bidrag till vårt fortsatta arbete, säger Jakob Josefsson, vd på Lidl Sverige.
Caroline Forsshell påbörjade sin Lidl-resa som reklamchef för 17 år sedan. Hon rekryterades då för att bygga upp företagets marknadsavdelning och var med och tog fram framgångsrika koncept som Dill och Le Bon. Senare startade hon även upp kommunikationsavdelningen – och därefter Lidls hållbarhetsavdelning.
Hon fortsatte sin karriär som vd på Happy Homes, där hon bland annat tog fram egna varumärken, och fick sedan i uppdrag att bygga upp kommunikations- och marknadsavdelningen på Kivra. Efter sin senaste tjänst som marknads- och kommunikationsdirektör på Apoteket Kronan ser hon nu fram emot att utveckla Lidls arbete med kommunikation, hållbarhet och externa relationer.
–Jag vill så klart att ännu fler ska få upp ögonen för Lidl och det vi står för – prisvärd mat av hög kvalitet, satsningar på svenskt lantbruk och innovativa hållbarhetslösningar som fossilfria transporter, säger hon.
Marita Wengelin, tidigare chef för Corporate Affairs på Lidl Sverige, har gått vidare till en ny roll som Lead Strategic Projects inom företaget.







