Den välrenommerade italienska vinproducenten Bottega har inlett ett strategiskt samarbete med svenska företaget Nordic Beverage Company

Den välrenommerade italienska vinproducenten Bottega har inlett ett strategiskt samarbete med svenska företaget Nordic Beverage Company, specialiserat på distribution och marknadsföring av vin och sprit. Samarbetet är en milstolpe i båda företagens engagemang för att förse nordiska konsumenter med exceptionella italienska viner och spritdrycker. I Bottegas sortiment återfinns bland annat Bottega Gold, det mest sålda mousserande vinet inom travel retail under 2022 enligt IWSR. Samarbetet med Nordic Beverage Company innebär att Bottegas premium produkter nu blir mer tillgängliga för vin- och spritentusiaster i Sverige.

I första hand satsar man på att göra Bottegas viner mer tillgängliga för hotell, restauranger och på Systembolaget, vilket gör att kunderna kan utforska och njuta av de finaste smakerna från Italiens frodiga vingårdar. Från prisbelönt prosecco till den rika och intensiva Bottega Bitter, erbjuder Bottega ett imponerande urval av alkoholhaltiga drycker som passar för olika smaker och tillfällen.

“Detta samarbete representerar en sammanslagning av italienskt hantverk och nordisk expertis för att ge våra kunder det bästa av två världar. Vi ser fram emot att introducera våra exceptionella viner och sprit-drycker till svenska finsmakare”, säger Valentina Minardo, exportchef på Bottega.

Introducerar Bottegaprodukter på den svenska hemmamarknaden

Nordic Beverage Companys erfarenhet inom vin- och spritbranschen, tillsammans med Bottegas engagemang för kvalitet och innovation, säkerställer att kunder i Sverige får tillgång till en varierad portfölj av italienska viner och spritdrycker. Nordic Beverage Company ägs av R&F Travel Retail, som redan idag distribuerar Bottega-produkter till färjor, flygplatser och taxfree butiker. Då Nordic Beverage Company nu representerar Bottega utökas samarbetet till den svenska hemmamarknaden.

“Vi är jätteglada över möjligheten att arbeta tillsammans med Bottega, ett varumärke som är synonymt med kvalitet inom vin- och spritvärlden. Tillsammans strävar vi efter att introducera den unika elegansen hos Bottegaviner för den svenska marknaden, vilket främjar en djupare uppskattning för hantverket och kulturen bakom varje flaska”, säger Alexandra Delér, Senior Brand Manager på Nordic Beverage Company.

Som en del av samarbetet planerar Bottega och Nordic Beverage Company olika evenemang och marknadsföringsaktiviteter för att engagera och utbilda kunder om de italienska vinernas värld. Dessa evenemang kommer att ge möjligheter för vinentusiaster att uppleva passionen och hantverket som går in i varje flaska som skapas av Bottega.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.