Sibylla utökar samarbetet med Bamse

Sibylla har de senaste åren gjort ett antal kampanjer tillsammans med Bamse och hans vänner med fokus på läsning och lärande. Nu tar Sibylla steget fullt ut och låter Bamse omfamna hela erbjudandet till barnfamiljerna.
 
– Det känns fantastiskt att vi lyckats få till ett fördjupat och förlängt samarbete med världens starkaste björn och Sveriges mest älskade barnfigur. Det innebär även att

vår Funbox byter namn till ”Bamsepåsen”, säger Jimi Metz, vd för Sibylla.

Det är medieföretaget Story House Egmont som äger rättigheterna till Bamse och som bestämmer vem som får jobba med varumärket. Och det är inte vem som helst som passerar nålsögat.
 
– Efter en tid av samarbete har det blivit tydligt att Sibylla och Bamse, två djupt rotade och älskade svenska varumärken, passar bra ihop. Sibyllas omtyckta mat, i
kombinaton med Bamse-produkter och innehåll som inspirerad läsning, lek och lärande, adderar mervärde och förhöjer gästernas upplevelse, säger Mattias
Mickelsson, ansvarig för Bamse-samarbeten på Story House Egmont. 


Ett dunderstarkt varumärke Sedan 1966 har Bamse varit en hjälte och förebild för barn och unga, älskad för sina äventyr som värnar om kunskap, vänskap och rättvisa. Enligt en varumärkesundersökning av SIFO Kantar (2024) är Bamse det klart mest välkända barnvarumärket i Sverige i åldersgruppen barn 4 till 10 år. Nu hamnar Bamse och hans vänner även som namn i Sibyllas barnmeny.
 
– Vi är många som jobbat hårt för att det ska ske. Bara att exempelvis styra upp de överraskningar barnen får vid köp av Bamsepåsen med ett relevant fokus, är ett projekt i sig, något som Tony Karlsson, ansvarig för sales promotion, hanterat tillsammans med Egmont. Bamse är en otroligt omtyckt figur som våra gäster verkligen uppskattar. 


Han Det kan handla om allt från matsvinn och nedskräpning till barns läsning”, säger Magnus Ahlqvist, marknadschef för Sibylla.

Bamsepåsen ersätter den tdigare Funboxen med start i juni och presenteras med en lanseringskampanj som rullar hela sommaren 2024.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.