All inclusive har länge varit ett populärt sätt att upptäcka nya platser. Club Med, företaget som grundade konceptet, har dock sett ett skifte i hur folk vill resa. En semester med guldkant och wellnesstrenden har nu lagt grunden till deras nya rebranding. All inclusive-konceptet grundades på 50-talet som a place to be happy, med idén om att allt som behövs för en bra semester bör ingå i priset på ett och samma ställe – för en semester utan oro över utgifter. Men mycket har förändrats sedan dess. Nicholas Bresch, Managing
Director på Club Med i UK, Irland och Norden har sett att kvalitet, lyx och wellness nu blivit allt viktigare för resenärerna. Någonting som legat till grund för det nya Club Med.
– Vår nya slogan l'Esprit Libre hyllar Club Meds ursprung och franska arv men med en modern twist. Vi ser att avkoppling, lyx och hälsa har fått ett allt större fokus de senaste åren. Det är en av anledningarna till att vi expanderar och renoverar för att göra fler
destinationer till en del av vårt premiumsegment, för att passa framtidens resenärer, säger Nicholas Bresch, Managing Director på Club Med i UK, Irland och Norden.
Club Meds påbörjade sin uppskalning redan 2014 och kommer slutföra den i april detta året.
Förra året gjorde Club Med en full rebranding för att gå i linje med företagets identitet. Club Med har nyligen lanserat sin nya webbsida för den svenska marknaden som går i linje med den nya varumärkesidentiteten. Den nya identiteten har en uppdaterad logotyp, en helt ny
färgpalett inspirerad av element från naturen, ny typografi och en ny ikonografi som förkroppsligar den livsstil som Club Med-upplevelsen erbjuder.
– Efter att ha tagit sig igenom år av pandemi ser vi nu en ännu ljusare framtid framöver. Vi har kunnat se att resande är någonting man värderar och prioriterar högt, trots utmanande ekonomiska tider. Folk reser numera hellre på färre men mer meningsfulla resor och ägnar sig åt riktig lyx och avkoppling väl på plats. Det är inte bara destinationen som spelar roll längre utan resortet har fått allt större vikt för själva resan och helhetsupplevelsen, avslutar Nicholas Bresch.