När framtidens talanger knackar på dörren, är det viktigt att öppna. Med den övertygelsen lanserar BWH Hotels sitt nya traineeprogram, Revenue Center Academy, med syfte att ge morgondagens Revenue Managers en unik möjlighet att förvandla sin teoretiska kunskap till praktisk erfarenhet. Med RC Academy skapar de inte bara en väg in i arbetslivet, utan en brygga mellan utbildning och karriär för de som vill forma sin framtid inom hotellbranschen.
RC Academy är ett program som förenar teori och praktik genom ett flexibelt upplägg där deltagarna får jobba både på plats från kontoret i Stockholm och på distans. Revenue Management handlar om att optimera intäkter genom att analysera efterfrågan och anpassa prissättningen för att maximera lönsamheten. Tillsammans med erfarna Revenue Managers får deltagarna verktygen att inte bara lära sig teorin, utan också växa i en verklig arbetsmiljö.
– Vi ser så många unga med potential som bara behöver rätt förutsättningar för att lyckas. Genom RC Academy ger vi dem den plattform de behöver för att börja sin resa, och vi tror starkt på att vi inte bara skapar talanger för oss, utan för hela branschen,säger Sivapol Pipatanangura, Director of Revenue Services på BWH Hotels.
Programmet vänder sig till studenter och nyexaminerade som vill utveckla sina färdigheter och ta nästa steg i sin karriär. Det är inte tidigare erfarenheter som spelar roll, utan viljan att lära och utvecklas. BWH söker de med driv och ambition, oavsett om de just avslutat sina studier eller fortfarande är på väg genom utbildningen. Programmet är flexibelt och utformat för att kunna kombineras med pågående studier och skräddarsys efter varje deltagares förutsättningar och behov, vilket innebär att traineerna får den tid och det stöd de behöver för att lyckas.
– Vi ser ofta ett glapp mellan den teoretiska utbildningen och de praktiska färdigheter som krävs i verkligheten. Med vårt traineeprogram vill vi inte bara täppa igen det glappet, utan även ge deltagarna de verktyg och kunskaper som behövs för att hantera utmaningarna inom intäktsstyrning. Genom praktiken får man möjlighet att arbeta med verkliga case, utveckla sina analytiska färdigheter och förstå hur man strategiskt optimerar hotellens intäkter i en konkurrensutsatt marknad, säger Sivapol
Utbildningen pågår i två år och erbjuder ett flexibelt upplägg där deltagarna kan arbeta både på plats och på distans. Ansökan är öppen fram till den 13 oktober 2024, och programmet startar kort därefter.