Under de senaste två åren har God Morgon® samarbetat nära Åkestam Holst NoA för att förädla varumärkets visuella identitet och koncept. Resultatet av detta samarbete är en helt ny nordisk varumärkesplattform som, genom konceptet ‘Varje morgon kan bli godare’, strävar efter att inspirera till förbättrade morgnar både idag och imorgon.
– Vi vill förstärka vårt ägarskap över morgonen, ett område där vi som varumärke redan har vår styrka nordiskt. Målet är ett inspirera och sprida glädje genom smart och rolig kommunikation, samtidigt som vi visar att även en enkel sak som ett glas juice kan bidra till en liten men positiv förändring, säger Stina Haglund, International Sr. Brand Manager, God Morgon®.
Konceptet lanseras nu med hjälp av välkända hits, inklusive en omtolkning av Mariah Careys världshit ‘Without You’. Musiken spelar en central roll i lanseringskampanjen, där omarbetade versioner av låtar, såsom raden ‘I can’t live if living is without juice,’ ger en hyllning till juice. Dessa låtar kommer att integreras i reklamfilmerna, sändas i radio, och texterna kommer att synas på utomhusenheter.
– Genom att byta ut ett ord i låtarna blev det omedelbart mycket underhållande. De förvandlades plötsligt till en ganska absurd kärleksförklaring till något så vardagligt som juice, säger Erik Nordenankar, AD på Åkestam Holst NoA.
Kampanjen lanseras i februari i Sverige och kommer att gå i TV/OLV, OOH, Print, Social, Radio och Podcasts. Senare under året rullar kampanjen även ut i både Danmark och Finland.