Smakis, ledande leverantör av ekologiska och KRAV-märkta drycker inleder ett viktigt partnerskap med Consupedia. Detta initiativ är inte bara ett steg framåt för att främja hållbara matvanor utan också att bli transparent inom hållbarhet.
– Vårt mål är att göra det enkelt för konsumenter och inköpare att hitta hållbara och klimatsmarta produkter av hög kvalitet. Tillsammans kan vi öka medvetenheten kring hållbarhet och göra en betydande skillnad för vår planet, säger Stefan Bondesson, Försäljning- och Marknadschef på Smakis.
Smakis är kända för sina KRAV-märkta och högkvalitativa produkter, och sitt arbete med hållbarhet ur flera perspektiv – från miljöhänsyn till socialt engagemang och ansvarstagande. Att erbjuda pappsugrör istället för plast och att sprida antimobbningsbudskap på förpackningarna är bara några exempel på deras initiativ. Genom samarbetet med Consupedia kommer Smakis att kunna lyfta fram ännu fler hållbarhetsparametrar inom hälsa, rättvisa och miljö, vilket ger konsumenterna en djupare insikt i vad de dricker.
– Att vi valt att stor del av vårt sortiment ska vara ekologiskt och KRAV-märkt är en sak, men genom Consupedias hållbarhetsrapport med 21 olika hållbarhetsparametrar kan vi vara ännu mer transparenta, möta kundernas krav och sticka ut bland våra konkurrenter, fortsätter Stefan Bondesson
– Smakis har med sin KRAV-märkning en unik position bland svenska fruktdrycksproducenter. Det är inspirerande att se samarbeten som dessa, där KRAV-märkta produkter tydligt lyfts fram genom att bidra till så många hållbarhetsparametrar, säger Emma Rung, vd på KRAV.
– Vi är glada att Smakis valt att samarbeta med oss. Förutom hållbarhetsdata har vi ett bonussystem för hållbarhetscertifierade produkter. Det gör att Smakis KRAV-märkta produkter får extra poäng inom flera hållbarhetsparametrarna, säger Roberto Rufo Ronzales, grundare av Consupedia