
I sommar kommer besökare på RIX FM:s festivalturné ha möjlighet att lägga händerna på världsunik Donken-merch som också är individuellt anpassad. Designen står i kontrast till den uppsjö av merch som tagits fram senaste åren och är inget mindre än en T-shirt med ett väldigt enkelt motiv – kvittot på din favoritbeställning. Genom detta begränsade släpp hoppas McDonald’s och RIX FM lösa ett problem många festivalbesökare delar – att skapa en unik outfit som också säger något om en själv.
– Vi ville ta vara på kopplingen mellan att många av våra gäster älskar vår mat och att många som går på RIX FMs festival älskar merch. Att vi lyckats göra det på ett sätt som är både enkelt och annorlunda är kul, och vi ser verkligen fram emot reaktionen bland våra fans, säger Susanne Wahlberg, Project Lead på McDonald’s.
McDonald’s nya merch kommer finnas tillgänglig på alla stopp under RIX FM:s rikstäckande festivalturné mellan den 11 juli och 21 augusti. För att lägga händerna på en T-shirt krävs att festivalbesökare besöker Donken tältet på festivalområdet, lägger sin favoritbeställning i en kiosk på plats för att sedan se kvittot printas i realtid på t-shirten.
– Det ska bli spännande att se vad fansen skapar. Vissa har ju helt unika menykombinationer, medan andra är lite mer traditionella. Oavsett säger ens beställning något om en själv, och nu kommer man kunna visa det på ett oväntat sätt, säger Susanne Wahlberg, McDonald’s.
– Själv ser jag fram emot att stolt bära min favoritbeställning – en QP Cheese med extra lök, ketchup och gurka plus pommes och mjölk samt BBQ och McFeast dip som blandas för maximal njutning, säger Susanne Wahlberg, McDonald’s.