Att göra ost kanske inte är så svårt men att göra riktigt god ost, då är det hantverket som räknas, fingertoppskänsla ihop med gedigen kunskap. Just den kombinationen har Gäsene Mejeri förvaltat och utvecklat sedan 1931 när deras första ost lade grunden till dagens klassiker och nya spännande sorter som smakar gott vid alla tillfällen. Nu är Gäsene Mejeri aktuella med en nyhet som Xperhotelsandtable med förtjusning tittar närmare på.
Jag älskar osten. Jag kan bara äta osten till frukost i skivor i min hand
Ellen 5 år
Xperhotelsandtable rekommenderar produkten med följande ord:
Smak: Osten bjuder på en len och mjuk karaktär där smaken präglas av grädde. Mycket god ost!
Design: Vacker design på förpackningen med tydlig benämning av varumärket samt just namnet ”Goda”
Funktion: Osten är perfekt att njutas av hela familjen. Det är en perfekt ”allround”-ost. Vi tycker att osten passar extra bra på frukostmackan.
Kvalité: Vi anser osten innehar mycket hög och fin kvalité
Struktur: Mjuk och tilltalande ost som är lätt att skiva.
Förväntan: Vi hade stora förväntningar på denna ost, då vi provat andra ostar ur Gäsene mejeri´s produktsortiment och alltid blivit imponerade av deras ostar. Detta är inget undantag. Osten är otroligt god och laddar på en pallplats för oss…
Mindre bra: Vi ser inget med osten vid vårt testtillfälle som vi anser är mindre bra med produkten.
Upplevelser: Smälter i munnen, väldigt god tillsammans med pålägg på mackan.
Sammanfattning: Osten är verkligen en ost som passar till frukosten. Lika väl passar den till mackan vid melliset på eftermiddagen. Vi tycker även osten passar bra att ställa fram på alla olika festliga dukningar. Vi ser fram emot att servera osten till påsken.
Text/bild: Xperhotelsandtable.se´s testgrupp producerad för Xperhotelsandtable
.







