TESTAT: FRÖYJA® är en dryck särskilt framtagen för att bibehålla en välmående och frisk hud

FRÖYJA® är en dryck särskilt framtagen för att bibehålla en välmående och frisk hud. Bakom varumärket står erfarna hudterapeuten Joanna Ahlbom som i sin yrkesroll dagligen möter personer med olika hudproblem, där behandling inte alltid räcker till. Nu presenteras FRÖYJA® – ett hälsosamt alternativ med noga utvalda ingredienser för att stötta hälsan och huden inifrån.

Det finns ingen genväg till en välmående hud och för att kroppen ska fungera optimalt behöver vi få i
oss tillräckligt med vitaminer och mineraler, samtidigt som vi behöver återhämtning. Kroppen kan inte
själv producera vitaminer, det är därför viktigt att vi får i oss det genom bra och varierad kost.


FRÖYJA® är ett gott komplement och som inte innehåller inte koffein.Aktiv bakteriekultur (synbiotika) är en av våra viktigaste ingredienser. Då magen har en central roll
för vårt välmående behöver man börja med att vårda magen för att främja hälsa och hud. Dessutom är
drycken fullmatad med vitaminer och mineraler som Vitamin C, Magnesium, B12, Piperin, Biotin,
Q10, Pantotensyra och Zink.


FRÖYJA® kan drickas vid alla tillfällen. Till vardags, för att släcka törsten, när du är sugen på en god
dryck eller på festen. Dessutom får man i sig goda bakterier, vitaminer och mineraler. Man kan dricka
FRÖYJA® varje dag för att maximera effekten. FRÖYJA® kan drickas av gravida och barn.

FRÖYJA® kommer 3 smaker – Svarta Vinbär, Äpple och Naturell. Rekommenderat pris: 32 kr / 330 ml

Xperhotelsandtable rekommenderar produkterna med följande ord:

Smak: Vi har testat dessa tre varianter av Fröjyja, Äpple, Svart vinbär och vatten. Vi upplever dem ha en söt framtoning och lätt smaksatta av dess valda frukt.

Design: Burkarna har en solid och vackert kommunikation och designspråk. Vi tycker att namnet skapar en viss nyfikenhet inför vad innehållet är.

Funktion: God att dricka efter yoga passet, eller som drycken du har på skrivbordet.

Kvalité: Produkten tycker vi har bra kvalité gällande smaken.

Förväntan: Vi hade ganska stora förväntningar på produkten när vi lästa om den. Fokus för oss låg på hur och på vilket sätt den kunde förstärka och vårda vår hy. Vid detta test är det svårt att att säga något om den saken, men vi väntar med spänning på resultatet.

Mindre bra. Vi hittar inget som vi anser är direkt mindre bra med produkten. Däremot trodde vi inte att den skulle vara så söt som den är. Den är sötad med sackaros och inte aspartam 

Upplevelser:  Goda drycker som har ett gott syfte och som är välsmakande.

Sammanfattning: Det som vi undrar mest över är just hur mycket påverkan det ha på vår hud då produkten utger sig för att verka hudvänligt. Men de återstår som sagt. Just nu tycker vi att produkten är god och konkurrerar bra med andra liknande drycker i segmentet. Det finns ju en målgrupp för alla och vi tror denna produkten hittat hem hos kvinna +35!

Text/bild: Xperhotelsandtable.se´s testgrupp producerad för Xperhotelsandtable

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.