Hotels.com lanserar ‘get a break rate’ för att rädda par i tider av restriktioner och social distansering

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Det begränsade erbjudandet ger 50% rabatt till dem som är i behov av dyrbar ensamtid 

  • Över hälften (51%) av människor som bor tillsammans med en partner, vän eller familj, känner sig utmattade efter månader av social distansering, restriktioner och dödtid hemma. 
  • Oordning och oreda (52%), dåligt med egentid (41%) och allmän lathet (38%) är de allra tråkigaste vanorna som rapporteras av par i tider av social distansering. 
  • Att kunna njuta av tystnaden (30%), zappa på TV:n (29%), lyssna på egen musik (26%) och inte prata med någon (21%) är det som människor suktar efter när landet går tillbaka till det normala.
  • Frustrerade par, grälande rumskamrater och irriterade familjemedlemmar kan nu ta del av ett exklusivt erbjudande från Hotels.com genom att ange kupongkoden GETABREAK50 den 30e juni¥.

STOCKHOLM, 30 juni 2020: Hotels.com® erbjuder nu en lättnad i vardagen för par, familjemedlemmar och vänner som behöver lite egentid efter månader av social distansering, restriktioner och livet ovanpå varandra under samma tak. Det exklusiva erbjudandet ”Get A Break Rate”, ger 50% rabatt på en hotellvistelse under en natt där du har möjligtheten att njuta av en välförtjänt och efterlängtad ensamtid i en avkopplande miljö.

Trots att vi tycker om att spendera tid med nära och kära, är månader av isolering tillsammans, i kombination med några humoristiska övertramp, faktorer som gör att en del människor är i behov av en natt på distans. Undersökningen från Hotels.com visar att det är nästan var tredje (31%) ungt par som började känna en irritation mot sin parner redan en vecka efter en tid av social distansering, förbud mot stora folksamlingar och hemmajobb. 

Även fast kärleken ger mycket glädje, hade mer än två tredjedelar (71%) som bor med sin partner en känsla att deras andra hälft var mer irriterande än vanligt. Listan på största irritationerna var:

  1. Orenlighet (52%)
  2. Att inte lyckas komma undan och avsätta egentid (41%) 
  3. Allmänn lathet (38%)
  4. Högljudda barn (20%)
  5. Ta den bästa platsen I soffan (16%)

Uppgifterna visar att par har använt olika åtgärder för att koppla av och stjäla lite ensamtid, detta genom stirra in i sina mobiltelefoner (39%), skrolla på sociala medier (32%), gått en promenad (29%) eller tagit sig ett glas av alkoholhaltig drycker (15%). Par som kände sig redo att få en natt för sig själva, är att få lägenheten/huset för sig själv (26%) mest attraktivt, följt av ett lyxigt hotellrum (24%). Andra nöjer sig med att spendera natten i gästrummet (18%). 

Nästan en femtedel (18%) av unga vuxna erkände att det var frestande att bryta mot rekommendationer i tider av pandemi – tydligen är hotet för ökad smittspridning mer tilltalande än det konstanta gnebbet på hemmaplan? 

Det är inte bara par som drar sig i håret. Alla (100%) unga svenskar erkänner att de känner sig något frustrerade över personen de delar hem med. Toppen på listan av vilka saker som skapade dålig stämning i hushållet var; att inte få ensamtid (100%), att inte få lyssna på musik eller podcasts högt (75%) och ickerenliga och röriga matlagningsmetoder (50%). Tre fjärdedelar (75%) av respondenterna erkände till och med att de övervägde att byta ut sin rumskamrat under omtändigheterna. 

Med tider av restriktioner och social distansering har så många som två femtedelar (39%) unga vuxna behövt dra sig tillbaka till sina familjehem, är det ingen överraskning att spänningar mellan familjemedlemmar blossar upp. ’MAMMA, UT UR MITT RUM’ kommer förmodligen vara alltför bekant för familjer runt om i landet nu. Medan millennials fann bristen på personligt utrymme och egentid (45%) som ett stort problem, har personer över 45 år, tröttnat på att plocka undan disk (50%), allmän orenlighet (40%) och latmaskar i hushållet (30%).

Emma Tagg, Senior Global Brand Communications Manager, Hotels.com brand säger, “Efter månader av isolering är det tydligt att #couplegoals har lagts på is för att stirra ut i fjärran och låtsas som att din partners tredje Zoom-samtal inte kommer att hända. Vi är här med Get A Break Rate för att hjälpa trötta partners, rumskamrater och familjer att ta sig ut ur huset för en natt och komma tillbaka med en uppfriskande känsla av zen.”

Till hands för att återupprätta ensamtiden lanserar Hotels.com Get A Break Rate från den 30 juni och ger oense partners, vänner och familjer, en natt med lugn och ro – så fort det är säkert för dem att göra det. Tänker du, ”Det här är jag”? Använd kupongkoden GETABREAK50 på Hotels.com den 30 juni för en hotellnatt. Mer information hittar du via länken: https://sv.hotels.com/page/getabreak/

Hotels.com har till och med släppt en ”Get A Break” Spotify-spellista för att kanalisera den inre zen när du äntligen kan fly undan och få lite ensamtid. Spana in den här:  https://open.spotify.com/playlist/42pccb6Uu06yUWZNmIW74w

Undersökningen genomfördes av One Poll I juni 2020. 4 500 deltagare i 12 länder.  
¥ Boka senast den 7 juni 2020, res till den 31 december 2020. Exklusiva skatter och avgifter. Begränsad mängd, endast 200 tillgängliga. Villkor gäller. Se fullständiga villkor här: https://sv.hotels.com/page/getabreak/

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.