Sveriges mest fotovänliga, färgglada och galnaste hotellrum! Prova!

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Samarbetet mellan milajki Style FactOH!ry & Radisson Blu Scandinavia Hotel skapar en världsunik upplevelse. I ett av hotellets exklusiva rum förvandlas ett hotellrum till en pop-up som kommer få alla gäster att häpnas. Inredningen i rummet byts ut mot en färgsprakande och specialdesignad miljö där hotellgästen kommer få möjlighet att fly vardagen för en stund och flytta in i en drömvärld fylld av magi.

 

Fenomenet milajki Style FactOH!ry är på besök i Göteborg i en lokal på Korsgatan där man får den unika möjligheten att besöka en konstinstallation designad för att fotograferas. Det så kallade selfie-museet besöker man som bäst ihop med sina vänner och mobiltelefoner och låter fantasin flöda tillsammans med färgglada backdrops, tema-kläder och uppförstorad rekvisita. Innehållet passar perfekt att publicera i sociala medier som Instagram, TikTok, Snapchat och Facebook.

 

Redan för ett år sedan när milajki Style FactOH!ry öppnade i Göteborg startade tankarna om ett samarbete genom att skapa ett pop-up rum, berättar Daniel Jonzon som är konceptansvarig på kommunikationsbyrån Revolve. Drömmen var att få göra detta tillsammans med Radisson Blu Scandinavia Hotel och när vi presenterade förslaget för hotellet förväntade vi oss nog inte den positiva reaktionen som följde.

 

Jessica Rivle som är hotelldirektör på Radisson Blu Scandinavia Hotel berättar att de kan se en trend hos deras gäster som söker efter en ny och mer spektakulär upplevelse. Samarbetet med Milajki ser vi som ett startskott på en hel rad av spännande pop-up händelser som kommer följa.

 ”Jag tror att konceptet kommer passa hotellet som handen i handsken och redan nu i planeringsfasen blir vi nerringda av kunder som vill boka en natt i specialrummet.”

 

Pop-up rummet kommer säljas som en speciallösning och i biljettpriset ingår även biljetter till Milajkis selfie-museum på Korsgatan 14, som bara ligger några hundra meter från hotellet.

Pop-up rummet har plats för upp till fyra personer och bokas dygnsvis med hotellets välkända frukostbuffé som avslutning.

 

Pierre Edström som är ansvarig för varumärkesutveckling på Milajki kommenterar:
”Vår resa har bara börjat. Milajki Style FactOH!ry är i dagsläget i diskussion med ett flertal samarbetspartners på nya destinationer, bland annat Stockholm, Köpenhamn och Berlin. Vi ser samarbetet med en global hotellkedja som en fantastisk möjlighet att accelerera vår expansion i Europa.”

 

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.