Som en del i arbetet med att skapa Sveriges bästa hotellupplevelse ….

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Som en del i arbetet med att skapa Sveriges bästa hotellupplevelse breddar Elite Hotels of Sweden nu arbetet och tar det vidare till de digitala plattformarna. Tillsammans med den finansiella plattformen Adyen påbörjas inom kort nästa steg i bolagets digitaliseringsresa där de olika IT-integrationerna kommer att konsolideras inom Adyens plattform. Målsättningen är att erbjuda en sömlös upplevelse där gäster kan betala, checka in och planera sitt besök enligt egna preferenser.

Samarbetet kommer att omfatta samtliga av Elite Hotels olika kanaler, med den omedelbara fördelen att gästernas betalkort tokeniseras och därmed känns igen över hela Elite Hotels infrastruktur. På så vis slipper gästen ange sina kortuppgifter eller blippa kortet vid varje transaktion eller interaktion med digitala system under sin vistelse. För de anställda på Elite Hotels blir fördelen att mer tid kan frigöras till en av hotellbranschens viktigaste dimensioner – den personliga servicen.

”För några år sedan började vi på allvar investera i vår digitala resa med gästupplevelsen i fokus. Vi identifierade tidigt behovet av att skapa enhetlighet i kundresan och förenkla för våra gäster. En del i detta var att se över de olika stegen där gäster blippar sitt kort, skriver in kortuppgifter och legitimera sig i våra olika kanaler. Adyen som är världsledande i att samla olika betalningar och IT-integrationer på en plattform blev ett självklart val för oss, där vi nu tillsammans skapar en sömlös upplevelse för såväl personal som gäst”, säger David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden.

Elite Hotels består idag av 41 hotell i Sverige där fokuset ligger på att skapa Sveriges bästa hotellupplevelse. Nu tar man arbetet till de digitala plattformarna där man kommer att förena sina olika betalkanaler inom boknings- och gästupplevelsen, med målet att skapa en helhetsupplevelse både online och offline.

”Hotellbranschen genomgår en omfattande digitalisering just nu. Det är ett viktigt arbete men det ska inte behöva ta fokus från det som Elite Hotels är bäst på – service och upplevelser i världsklass. Just därför känns det otroligt spännande att kunna bistå med att samla deras betalningskanaler på en och samma plattform. På så vis kan Elite Hotels få en bättre uppfattning om sina gästers upplevelser, beteenden och preferenser samtidigt som gästerna kan åtnjuta en mer sömlös och skräddarsydd upplevelse under sitt besök”, säger Tobias Lindh, VD för Adyen Norden & Baltikum.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.