Nytt samarbete mellan Herrljunga Drycker & Umida Group / Ekobryggeriet

Herrljunga Drycker som numera är ett större dryckeshus, med både tillverkning av egna drycker, legotillverkning och säljuppdrag för andra, ingår nu ett samarbete med Umida Group. Umida Group som i april i år blev ny äger av Ekobryggeriet.
 
– Vi är stolta över att ha fått uppdraget att tillverka, sälja och distribuera Ekobryggeriets drycker till dagligvaruhandeln. Vi har i vår portfölj ett brett sortiment av välkända varumärken med uppskattade kvalitétsdrycker, både genom egen tillverkning och produkter vi har tradeing-uppdrag för.
 
– Herrljunga Drycker är ett stabilt familjeföretag och en bra partner för oss framåt. Jag känner mig väldigt glad över skiftet från Nordic Soda Company till Herrljunga Drycker. Jag är övertygad om att Herrljungas kompetens kommer att hjälpa oss utveckla Ekobryggeriet än mer i dagligvaruhandeln, säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.
Två tonic-varumärken i portföljen
 
– Vi har vår egen tonic under varumärket Spirit of Sweden som är en ny kaxig uppstickare “No bullshit – Just Tonic” Det är en cool tonic utan massa trams, bara jäkligt god. Ekobryggeriets tonic, som är Sveriges främsta ekologiska premiumtonic är ett perfekt komplement till vår egen. Med dessa två varumärken tillgodoses konsumentens största behov av tonic, anser Johan Branmark.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.