Kebab på väg att bli barnfamiljernas nya helgfavorit

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Under pandemiåret fortsatte kebaben sin resa in på barnfamiljernas middagsbord. Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock år 2014 ligger bakom idén och företaget Schysst käk. Ett snabbväxande hemmakebab-koncept med färsk kebab och olika tillbehör. 

Genom att erbjuda enkel, god och vällagad mat, gjord på svenska råvaror löser Schysst käk en del av vardagstressen för konsumenter och familjer runt om i landet. De är idag störst inom kategorin färsk hemmakebab med över 3 miljoner sålda förpackningar. Produkterna finns att köpa i dagligvaruhandeln runt om hela Sverige och hälften av sortimentet är veganskt.

“Vi har sedan starten 2015 hela tiden utvecklat vårt sortiment för att förenkla och förgylla vardagen för alla som vill ha lite mer helgkänsla i livet. Det som vi har märkt under det senaste året är att svenskarna börjar äta sin kebab precis som den ska ätas. Du plockar de tillbehör du vill ha och alla i familjen kan vara med och göra sin grej! Ungefär som tacos, men mycket roligare och mer varierat.”   säger Amir Kheirmand, VD och grundare.

Schysst käks mål är att förkorta tiden vid spisen och förlänga tiden runt matbordet med sina nära och kära. 

”Jag är tvåbarnsförälder och jag vet hur stressig matlagningen kan vara ibland. Vi på Schysst käk tycker att varje dag förtjänar spännande matupplevelser utan ansträngning. Fancy mat i all ära, men vardagen ser ofta annorlunda ut. Mellan jobb och träning, hämtning och lämning finns det ofta inte tid för inspiration eller långkok-  säger Amir Kheirmand, VD och grundare.

Kebabkategorin växer snabbt och Schysst käk fortsätter sin satsning mot Svenskarnas middagsbord. I ett nytt samarbete tillsammans med populäre rapparen Mange Schmidt som bland annat står bakom hittarna “Glassigt”, “Giftig” och kokboken “Streetfood” släpps nu låten “Gör din grej”. 

“Mange Schmidt är en riktig streetfoodälskare, vi träffades för många år sen när vi satt i juryn på en streetfoodtävling. Nu när vi på Schysst käk ville sprida en skön känsla, glädje och hopp under pandemin så hörde vi av oss till Mange. Han gillade vår idé och vi är superglada över vårt samarbete.” – säger Amir Kheirmand, VD och grundare.

Singeln “Gör din grej” kan sedan den 19 mars hittas på Spotify och andra streamingplattformar. Musikvideon går att se på Schysst käks Facebook, Instagram och Youtubekanal.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.