Coca-Cola i nytt musiksamarbete med Cherrie

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Tidigare i år gick Coca-Cola i Sverige ut med nyheten att göra en storsatsning på svenska musikartister. Coca-Cola har sina rötter inom populärkulturen och har länge arbetat med musik och globala artister. Under året har varumärket samarbetat med några av Sveriges mest intressanta och prisade artister för att möjliggöra deras musikvideos och marknadsföring. Nu fortsätter satsningen med Cherrie och låten No Lie.

Coca-Cola har alltid varit förknippat med musik. Därför var det naturligt för varumärket att göra en stor satsning på den svenska musikscenen och samarbeta med några av Sveriges största artister som Omar Rudberg, Hov1, och nu Cherrie som släpper sin låt No Lie.

– No Lie är en anthem för kvinnor som vet sitt värde och videon representerar just det. Jag har min syster, kusin och vänner som jag tycker är starka, vackra och självständiga med mig. För att det är vad hela min karriär har handlat om. Att hitta styrkan i sig själv genom att sjunga med ord som känns, säger Cherrie.

Med storsatsningen på musik i Sverige vill Coca-Cola göra avtryck i popkulturen och stötta flera av landets hetaste stjärnor. Den svenska satsningen genomförs tillsammans med United Screens Music.

– Cherrie är en av Sveriges viktigaste förebilder och uppmuntrar kvinnor att våga tro på sig själva och sticka ut hakan. Dessutom gör hon fantastisk musik så valet att samarbeta med Cherrie kändes självklart, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.