Annons
Annons

Tia Maria får nytt utseende

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Likören kombinerar kallbryggt kaffe, så kallat ”Cold brew”, från högkvalitativa arabiska kaffebönor med vanilj från Madagaskar och rom från Jamaica. Den har en påtaglig initial arom av kaffe och öppnar sedan upp med noter av choklad, karamell och vanilj. Tia Maria tillverkas än idag enligt det grundrecept som skapades under 1700-talet i Karibien. Tia Maria säljs världen över och används flitigt såväl på restaurang som hemma, både som avec och i kaffebaserade cocktails. Exempelvis är Tia Maria en av komponenterna i den omåttligt populära ”Espresso Martinin” och var även just den likören som användes när drinken föddes för över 40 år sedan.

Tia Maria produceras av producenten Illva Saronno S.p.A och deras produkter representerar “Made in Italy”-stilen och smaken av italienskt och internationellt dryckeshantverk.

Xperhotelsandtable rekommenderar drycken med följande ord: 

Vi tycker det känns underbart att man inte har ändrat på dryckens i sig själv när man valde att göra ett designbyte på falskan. Fortfarande möts du av en fantastisk fin kaffelikör där vaniljsötma och kakao är det mest framträdande. Drycken har även en härlig len krämighet.

Likören passar utmärkt som avec till just kaffet. Men det finns fler områden där man kan laborera med drycken som exempelvis kaffedrinkar och glass!

Vi valde att göra egen glass och addera lite av kaffelikören i glassen. Toppade med peacannötter. Detta var otroligt gott och något vi rekommenderar Er att prova.

Detta är en likör som passar vardagen och festen utmärkt. Vi tror att likören kommer passa fint nu i höst och kanske rent av ännu bättre mot juletider!

Xperhotelsandtable tilldelar drycken 10X av 10X

Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Koncernchef är Kenneth Hamnes. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen. 

Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.

Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.