Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor i ny färgsprakande design tagit plats ute i butikshyllorna. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya lekfulla designen, ytterligare ett steg i varumärkets kontinuerliga arbete att modernisera sitt sortiment. 
 
Från och med vecka 48 kommer hela Ridderheims produktutbud övergå till ny förpackningsdesign. Med nya designen vill man inspirera och underlätta för den smaknyfikna eller plocksugna konsumenten. 
 
− Vi vill göra det tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser eller bara är riktigt sugna på en härlig plockmiddag. Med ett fräscht och livfullt utseende speglar de nya förpackningarna vår ambition att erbjuda både smakupplevelser och ett visuellt tilltalande uttryck som ligger i tiden, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager, Ridderheims.
 
Ridderheims, det självklara valet för plock-middagen 
Designbytet tillsammans med Ridderheims senaste nyheter; färdigskivad italiensk chark, stärker Ridderheims position inom plockmat. Målet är att det inom en snar framtid ska finnas en social-food destination i livsmedelsbutiker där konsumenter kan plocka fritt ur Ridderheims produktutbud. ”Mixa, matcha, njut” helt enkelt. 
 
Den nya designen har en tydlig färgkodning som håller ihop hela sortimentet och gör det enkelt för konsumenten att hitta sin favorit. 
 
− Vi ser fram emot att ge våra konsumenter en ännu bättre upplevelse av deras favoritölkorvar, säger Karolina Szczepanska.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.