Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor i ny färgsprakande design tagit plats ute i butikshyllorna. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya lekfulla designen, ytterligare ett steg i varumärkets kontinuerliga arbete att modernisera sitt sortiment.
Från och med vecka 48 kommer hela Ridderheims produktutbud övergå till ny förpackningsdesign. Med nya designen vill man inspirera och underlätta för den smaknyfikna eller plocksugna konsumenten.
− Vi vill göra det tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser eller bara är riktigt sugna på en härlig plockmiddag. Med ett fräscht och livfullt utseende speglar de nya förpackningarna vår ambition att erbjuda både smakupplevelser och ett visuellt tilltalande uttryck som ligger i tiden, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager, Ridderheims.
Ridderheims, det självklara valet för plock-middagen
Designbytet tillsammans med Ridderheims senaste nyheter; färdigskivad italiensk chark, stärker Ridderheims position inom plockmat. Målet är att det inom en snar framtid ska finnas en social-food destination i livsmedelsbutiker där konsumenter kan plocka fritt ur Ridderheims produktutbud. ”Mixa, matcha, njut” helt enkelt.
Den nya designen har en tydlig färgkodning som håller ihop hela sortimentet och gör det enkelt för konsumenten att hitta sin favorit.
− Vi ser fram emot att ge våra konsumenter en ännu bättre upplevelse av deras favoritölkorvar, säger Karolina Szczepanska.