Under hösten lanserar Lithells en ny förpackningsdesign på hela sitt korvutbud. Med en enkel, tydligare och mer färgstark design med budskapet ”En lättsam vardag, fylld med glädje” ska det bli lättare att välja Lithells.
− Med en uppdaterad förpackningsdesign vill vi lyfta vårt korvsortiment och göra det synligare i butikshyllan. Innehållet är fortfarande samma goda korv men förpackningen har en större Lithells logga och tar mer plats i form och färg, säger Irené Degerman, Brand Manager Lithells.
Först ut, Lithells Varmkorv 900g
Övergången till den nya designen kommer att ske löpande under hösten fram till jul. Först ut är Lithells Varmkorv, 900g som från och med vecka 37 har ny kostym, därefter kommer även Lithells Falukorv, Klassisk Grillkorv 700g, Barnens Grillkorv och Hots att synas i ny kostym, följt av ytterligare korvsortiment (se hela listan längst ned).
Värm upp med en Lithells – Lithells stolt partner till Idol 2024
Varmkorven syns just nu inte endast i ny design utan med tillfällig Idol-logga på förpackningen. Detta är för att Lithells i år är stolt partner till Idol. Med budskapet ”Värm upp med en Lithells” vill varumärket inspirera många familjer att ladda upp inför Idol med en Lithells Varmkorv med bröd, för svårare än så behöver det inte vara.
− Idol är ett tv-program som hela familjen kan samlas kring, precis som med Lithells korv. Därför känns det här partnerskapet perfekt för Lithells, säger Irené Degerman.
Samtliga produkter som får ny förpackningsdesign under året:
Lithells Falukorv
Klassisk tjock grillkorv
Barnens Grillkorv
Lithells Hots
Lithells Wienerkorv
Oskar Lithells Finaste Wienerkorv
Kumlakorv
Lithells Middagskorv
Om Lithells
Lithells är Sveriges äldsta korvvarumärke och Sveriges mest sålda varmkorv. Det startade 1907 med Oskar Lithells charkuteriverksamhet i Kumla, sedan dess har Lithells producerat korvar med omsorg och hantverk utmejslat över generationer. I dag omfattar sortimentet också isterband, blodpudding och sylta. Med en Lithells är du alltid hemma.