Ny design ska göra det enklare att välja Oumph!

Under våren 2024 rullar Oumph! ut sin nya förpackningsdesign i dagligvaruhandeln. Den nya designen bygger vidare på Oumph!s klassiska varumärkesidentitet, men ökad tydlighet och särskiljning ska göra det lättare att både hitta varumärket och välja bland produkterna.

Oumph! har alltid haft otroligt snygga förpackningar som stuckit ut inom den vegetariska kategorin, men för konsumenten har det varit svårt att navigera snabbt bland smakerna. Med den nya förpackningsdesignen kommer det bli lättare att särskilja de olika produkterna från varandra samtidigt som vårt fokus på food appeal kommer bli ännu tydligare. Dessutom kommer färgen bidra till att förpackningarna kommer att poppa mer i hyllan som helhet säger Elisabeth Samuelsson, Brand Manager för Oumph! i Norden.

I den nya designen får varje smak en egen färg med smakassociation, tydligare text och uppdaterade matbilder med mer fokus på produkten. Kartongen blir nu också vändbar, så att den kan användas både liggande och stående.

Oumph! har arbetat med Magdalena Czarnecki sedan start med sin förpackningsdesign och fortsätter samarbetet även i detta projekt.

Det är fantastiskt att få arbeta med ett så starkt och differentierat varumärke som Oumph! Med den nya designen blir budskapshierarkin tydligare och lättare att koda av. Vi har förstärkt igenkänningsfaktorn genom att plocka in grafiska element som ytterligare cementerar ”Oumph!ighet” och som instinktivt lirar med varumärket säger Magdalena Czarnecki, Art Director.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.