
Sommarlovet är inte lika efterlängtat av alla barn, och för att ge extra stöd till Bris under perioden så lanseras nu Circle Ks nya barnmeny på samtliga stationer – och för varje såld meny går 5 kr till Bris. Menyn är tänkt att underlätta så att hela familjen kan hitta något att äta på ett och samma ställe och ska även ge tillbaka till utsatta barn och unga under en tuff period.
Pannkakor, köttbullar och nuggets är Circle Ks senaste drag för att göra livet längs vägen enklare för fler kunder. Den nya barnmenyn är speciellt framtagen utifrån klassiska rätter som brukar gå hem hos de yngre i bilen, och ligger därmed helt i linje med kedjans mål att erbjuda mat för alla i bilen. Menyn kommer finnas på samtliga stationer och för varje såld meny går 5 kr till Bris.
– Barnfamiljen är en av våra stora målgrupper och jag är glad att barnmenyn nu är på plats. Vi vet att det är svårt att enas om ett enda ställe att stanna på, men genom att samla några av barnens favoriter hos oss tror vi att det ska bli enklare att välja lunchställe. Att vi även har möjlighet att bidra till Bris viktiga arbete genom vår barnmeny känns väldigt bra, säger Stefan Andréasson, Senior Category Manager Food på Circle K.
Circle K firar i år 10 år som sponsor till Bris och har genom åren haft en mängd olika kampanjer i syfte att samla in pengar, så att fler kuratorer ska kunna hjälpa utsatta barn och unga. Sommarlovet är efterlängtat av många, men för en stor grupp barn och unga innebär det ökad ångest, oro och våld i hemmet. Därför sätter Circle K in en extrakampanj för att ge utökat stöd under perioden maj-augusti.
– Sommarlovet kan vara en tuff period för barn som inte mår bra eller inte har det så bra hemma. När skolan stänger, fritidsaktiviteter tar paus och samhällets stödinsatser har minskade öppettider, betyder det att de viktiga vuxna som finns runt barnet försvinner och det kan vara svårt att veta vem man ska prata med. Bris har öppet dygnet runt, varje dag och vi är glada för att Circle K vill bidra till att barn ska ha någon att prata med även under sommaren, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.
Totalt har Circle K tillsammans med kunderna samlat in 28,8 miljoner till Bris sedan starten 2013.