Di Gasellgalan 2025
Pontus Group har under hösten fått det hedersamma uppdraget att återigen vara en gastronomisk partner till Di Gaselltävlingen. Ett samarbete som inleddes under 2024 i samband med tävlingens 25-årsjubileum. Då serverades gästerna gastronomi med en nypa flärd signerad Pontus Frithiof och team, och samarbetet blev mycket uppskattat.
Pontus framgångar bygger på kvalitet, uthållighet, entreprenörskap och mod vilket är egenskaper som har präglat hans karriär och som också speglas i Gasellens anda.
Inför 2025 får Pontus Group på nytt förtroendet att ansvara för matupplevelsen när Di Gasell samlar Sveriges mest framgångsrika entreprenörer. Årets tema är husmanskost och det svenska matarvet – en kulinarisk tolkning som kommer att presenteras under Gaselltävlingens nedslag i Umeå, Malmö, Stockholm och Göteborg. Året rundas av med en pampig galamiddag i Stockholms stadshus i december.
– Vi är såklart otroligt stolta och glada att få fortsätta detta uppskattade samarbete med Di och dessutom med ett tema som ligger oss mycket varmt om hjärtat, säger Pontus Frithiof.
Gaselltävlingen, arrangerad av Dagens industri, är Sveriges främsta tillväxttävling och hyllar företag som utvecklar och utmanar sina branscher. Genom noggranna kriterier och en omfattande urvalsprocess utses vinnare från 21 län. Finalen, Gasellgalan, hålls i Stockholms stadshus och är en storslagen kväll med bankettmiddag, underhållning och inspirerande talare. Under kvällen delas hederspriser ut till Årets kvinnliga Gasell, Årets Impactgasell och Årets Internationella Gasell. Dessutom koras Årets Supergasell vilket är det företag som vuxit snabbast i Sverige under de senaste tre åren.
Rebecka Forsman Fresk, Affärsområdeschef Di Gasell, kommenterar samarbetet:
– Vi är oerhört glada över att för andra året i rad samarbeta med Pontus Frithiof och hans team. Mat och entreprenörskap har många beröringspunkter. Det handlar om mod, passion, kvalitet och en vilja att alltid utvecklas. Det gör Pontus till en självklar partner för Di Gasell.
– Att årets tema är husmanskost känns både varmt och aktuellt. Det handlar om att hylla våra rötter och traditioner, men också om att se framåt och tolka det svenska matarvet på nya sätt. Precis som våra Gasellföretag gör när de förnyar och utvecklar sina branscher.