Januari är känt för att vara den månad svenskar har minst pengar i plånboken. Därför
lanserar Eldorado en efter-jul-kalender fylld med produkter som kan tillagas och
användas under årets fattigaste månad.
Under 2021 lanserade lågprisvarumärket Eldorado en hypad beauty-julkalender för 99 kr
som innehöll 24 stycken prisvärda skönhets- och hygienartiklar som förgyllde nedräkningen
fram till julafton. Kalendern var en slags motreaktion till skönhetsbranschens ofta påkostade
kalendrar.
I år vill Eldorado istället hjälpa konsumenter att fylla på skafferiet under årets tuffaste månad
genom att lansera en efter-jul-kalender med 24 luckor som ska öppnas från nyårsdagen
fram till löning den 24 januari. I kalendern finns basprodukter som tomatpuré, snabbkaffe
och parboiled ris.
“Att erbjuda en efter-jul-kalender som kompletterar matinköpen av mat i januari tycker vi är
ett bra sätt att underlätta ekonomin på och samtidigt ett billigt sätt att testa Eldorados
prisvärda och goda basprodukter på, ” säger Emma Töpel Hansson, chef
marknadskommunikation egna märkesvaror Dagab, Axfood.
Kalendern innehåller 24 skafferiprodukter till ett värde av cirka 430 kr och kommer att kunna
köpas för endast 150 kr.
Eldorados efter-jul-kalender kommer att säljas exklusivt på eldoradovaror.storeoch finns
tillgänglig från den 2 december, 2024.