Kieran Youngman har mer än 20 års erfarenhet från den globala FMCG-sektorn
Kafferosteriet Löfbergs stärker sin internationella satsning och utser Kieran Youngman till ny Chief Commercial Officer (CCO). Han tillträder i september och får ansvar för att driva den kommersiella tillväxten inom Löfbergs affärsområde West, som omfattar marknader som Storbritannien och Danmark.
Kieran Youngman har mer än 20 års erfarenhet från den globala FMCG-sektorn, bland annat från ledande roller på Danone och Procter & Gamble. Närmast kommer han från tjänsten som General Manager för Norden och Nordeuropa på The Livekindly Collective.
– Kieran blir ett viktigt tillskott på vår fortsatta tillväxtresa. Han har en unik kombination av strategisk skärpa och praktisk ledarerfarenhet från både multinationella företag och snabbväxande bolag. Med hans marknadskännedom och passion för hållbarhet är han helt rätt person att leda vår internationella expansion, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.
Kieran Youngman ser fram mot sitt nya uppdrag:
– Löfbergs förenar ett ikoniskt varumärke med ett starkt hållbarhetsengagemang och en modig ambition att nå ut till fler kaffeälskare världen över. Jag ser fram emot att bidra till bolagets internationella tillväxt och utveckla den kommersiella organisationen vidare, säger han.
Rekryteringen är en del av Löfbergs långsiktiga strategi för att stärka närvaron på internationella marknader och fortsätta bygga ett hållbart, värderingsdrivet kaffeföretag.







