ESS Group skriver historia

Gör veterinärservice till en del av hotellupplevelsen
Hotell som välkomnar hundar finns det gott om. Men hotell som erbjuder veterinärservice för sina fyrbenta gäster, inte många – förrän nu. ESS Group, känt för att skapa destinationer där varje detalj räknas, tar nu ett banbrytande steg och introducerar en helt ny service för hundägare på sina hotellresorts.

 

”Vi älskar hundar och ser dem som våra gäster precis som människan, både två- och fyrbenta ska känna sig helt trygga och omhändertagna. Genom detta samarbete med Vet at Home vill vi sätta en ny standard inom hotellbranschen där omsorg och gästupplevelse står i fokus”, säger Anders Nilsson, COO ESS Group.
I och med lanseringen av Vet at ESS, får hotellgäster som reser med hund nu tillgång till en rad veterinärtjänster. Allt från rutinmässiga kloklipp och hälsokontroller till vaccinationer, EU-pass och akuta skador. Service erbjuds av legitimerade veterinärer och kan bokas både innan vistelsen eller via hotellets reception under vistelsen.

 

Tjänsten är ett direkt svar på det växande antalet hundägare som väljer att ta med sina fyrbenta vänner på resan och som vill ha samma höga nivå av omsorg och trygghet för dem som för sig själva. Med över 1 miljon registrerade hundar i Sverige har behovet av denna typ av service blivit allt tydligare.
”Att få samarbeta med ESS Group känns både naturligt och inspirerande. De är ett fantastiskt bolag som, precis som vi, sätter omsorg och tillgänglighet i första rummet. Med Vet at ESS kan vi möta djuren och deras ägare på ett nytt sätt – i vardagen och på resan, under möten och konferenser eller på semestern. Tillsammans kan vi skapa en tryggare och mer tillgänglig veterinärvård där den verkligen behövs.” säger Robert Hållstrand, VD VetAtHome.
Lanseringen sker under oktober 2025 på sju utvalda ESS-destinationer: Maryhill Estate, Jacy’z, Hotel Bellora, Pigalle, Hjortviken Country Club, Steam Hotel och Ellery Beach House, och tjänsten rullas sedan ut till fler resorts i Norden.

 

Så här funkar det:
• Legitimerade veterinärer finns tillgängliga för bokning via telefon, e-post eller receptionen.
• Tjänsterna inkluderar vaccinationer, EU-pass, reseintyg, kloklipp, avmaskning, hälsokontroller och individuell behandling.
• Vid akuta skador eller sjukdom under vistelsen, erbjuder Vet at ESS omedelbar hjälp.
• Första lanseringen sker på Maryhill Estate, Jacy’z, Hotel Bellora, Hotel Pigalle, Hjortviken Country Club, Steam Hotel och Ellery Beach House.
Med Vet at ESS hoppas ESS Group inte bara att sätta en ny standard för gästupplevelse, utan också visa vägen för en framtid där även hundarnas behov tas på största allvar.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.