Annons
Annons

​Clarion Hotel Stockholm och Coffeemagic lanserar body scrub på räddat kaffe

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email
knzuc9jz2kderjyvva2e

I samarbete med Clarion Hotel Stockholm har de tre entreprenörerna Joakim Lindström, Emilie Loman och Pelle Backlund utvecklat Coffeemagic, en ekologisk och hållbart producerad body scrub där miljövänligt möter lyx. Produkten lanseras på Stockholm Beauty Week den 14 maj klockan 13.00 och kommer i början exklusivt att säljas på hotellets spa, Elements Spa, från och med 17 maj.

Coffeemagic innehåller endast naturliga ingredienser och huvudingrediensen är räddat kaffe från Clarion Hotel Stockholm. Sverige är ett av de länder som konsumerar mest kaffe i världen, och istället för att Clarion Hotel Stockholm ska slänga en stor mängd kaffesump förlängs kaffets livslängd med body scruben. Förutom räddad kaffesump från hotellet innehåller produkten enbart naturliga ingredienser som kokosolja, farinsocker, mjölksyra, e-vitamin och pepparmyntsolja och är snäll både mot djur och natur.

- Vi ville på något sätt bidra till att göra skillnad för miljön, och när vi kom i kontakt med Clarion Hotel Stockholm som ville ta vara på deras kaffesump föddes idén att skapa en naturlig, ekologisk och vegansk skönhetsprodukt, helt fri från plast

Tillverkning och produktion av body scruben sköter trion helt själva, allt från insamling av kaffesump från Clarion Hotel till att tillslut designa och klistra på etiketter på skrubbens glasbehållare. De uppmanar dessutom kunderna att lämna in sin tomma glasburk på hotellet för att få 15 kronor rabatt på sitt nästa köp för att kretsloppet ska bli ännu mer hållbart.

Clarion Hotel Stockholm kommer att vara enda återförsäljaren av Coffeemagic fram till september 2019 när produkten kommer säljas hos fler återförsäljare. Hotellet har ett aktivt hållbarhetsarbete där minskat matsvinn ligger i fokus.

Vårt hjärta bankar för människor, miljö och klimat och vi arbetar systematiskt för att minska vårt matsvinn. Just därför känns det väldigt bra att vårt kaffesump får nytt liv genom Coffeemagic och att vi får vara med att utveckla en hållbar spaprodukt, säger Björn Callin, General Manager på Clarion Hotel Stockholm.

Coffeemagic lanseras på Stockholm Beauty Week den 14 maj kl. 13.00. Från och med 17 maj finns Coffeemagic att köpa på Clarion Hotel Stockholm och Elements Spa.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.