Nut bar almond crunch och Nut bar peanut crunch

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Det svenska varumärket Nick’s, ägt av aktiebolaget Luthman Backlund Foods har adderat två nya veganska produkter till sitt goda produktsortiment. Nut bar almond crunch och Nut bar peanut crunch kommer att börja distribueras ut till servicehandeln och livsmedelsbutiker under augusti.

Nut bar almond crunch kombinerar lyxiga mandlar med len mörk choklad. Nut bar peanut crunch toppar handrostade salta mandlar med mörk choklad. Dom nötiga nyheterna är som alla Nick’s produkter fria från tillsatt socker, gluten och palmolja och denna gång dessutom lämpliga för veganer då produkterna inte innehåller några animalier.

“Våra nya veganska nötbars ligger verkligen i linje med Nick’s-konsumentens behov – ett smarrigt mellanmål när du behöver tanka energi on the go. Ett extra plus över att de också kan erbjudas alla dem som väljer en vegansk kost.” säger Frida Jonsson, Brand Manager på Nick’s.

Nick’s erbjuder sedan tidigare både konfektyr och proteinbars och kompletterar nu sitt sortiment med nötbars. Utöver dessa produkter säljer varumärket dessutom glass, chokladdryck och sockerersättningar för bakning och matlagning.

Nick’s nötbars kommer finnas tillgängliga i dagligvaruhandeln hos bland annat ICA, Coop, Willys, Hemköp och City Gross samt i servicehandeln hos Pressbyrån och 7/11. Produkterna hittas även bland e-handelsaktörer som Mat.se, Mathem.com och Amazon.se.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.