Annons

Ny design samma innehåll

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Det är exakt samma innehåll som du är van vid, men en ny design som är snygg enkelt och mycket stilren. Vad tycker du om de nya burkarna?

Coca-Cola i Sverige lanserar en ny förpackning för burkar. Förändringen är till en smalare och högre burk och avser burksortimentet 330ml för Coca-Cola, Fanta, Sprite och Bonaqua. Nästan 90 procent av all dryck som Coca-Cola European Partners säljer i Sverige produceras lokalt, i Jordbro utanför Stockholm.

Burken står för en betydande del av försäljningen och andelarna växer. Den historiska moderniseringen av burken har inneburit en stor investering och omfattande arbete med att avveckla den gamla produktionslinjen och få den nya på plats. Linjen producerar 28 burkar i sekunden vilket motsvarar 102 000 burkar per timme.

– Vi gläder oss åt att introducera det här nya formatet. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen,

Samantha Walker, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverig Tweet

Samtidigt som förpackningen får ett nytt format har också designen på burken uppdaterats:

– Det är en ny design som ligger i linje med vår globala strategi. Den ikoniska röda färgen på Coca-Cola Original Taste blir mer framträdande även på Coca-Cola Zero Sugar. Tanken är att föra fram att de har samma goda smak, men där konsumenten kan välja med eller utan socker. Vi vill bli ännu tydligare med att visa att Coca-Cola Zero Sugar är det sockerfria alternativet till Coca-Cola Original Taste och lyfter fram ”sockerfri” på ett mer framträdande sätt på förpackningen,

Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB. Tweet

Såhär tycker Xperhotelsandtables testgrupp om produkten

Vi tycker att produkten fått ett elegant utseende i den nya designen. Brukarna känns på något sätt mer ståtliga och mycket enkla att ta med sig i ryggsäck eller handväska. Vi tycker detta absolut är ett steg uppåt rent design mässigt och tror att denna förpackning av produkterna kommer vara här för att stanna. Det hoppas vi i alla fall. En sak som glädjer oss mest är att INGET i de traditionella dryckerna gällande smak har ändras, de är fortfarande de ”gamla” goda smakerna på Fanta, Coca-Cola.

 

Av 10x tilldelas den nya designen av Xperhotelsandtables testgrupp 10X

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® och Minute Maid®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. 2016 åtog vi oss att minska antalet kalorier i vår portfölj med 20% till 2020, det målet uppnåddes två år före utsatt tid. Våra PET-flaskor ska bestå av minst 50% återvunnen PET 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.

LOGGA IN

Vi använder oss av cookies för att ge en bättre upplevelse av Xperhotelsandtables. Om du fortsätter använda webbplatsen antar vi att du godkänner detta.

Du ser ung ut!

Är du över 25 år?

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.