Sheraton Stockholms nyrenoverade hotellrum blir toppmodeller

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Sheraton Stockholm Hotel har nyligen slutfört en fyraårig renovering av alla 465 rum för 50 miljoner kronor och firar detta med ett stort modejobb i sociala medier där vi lyfter svensk design. De 40 bilderna kommer att publiceras varje onsdag från den 10 april fram till årsskiftet 2019/2020.

Kampanjen ”What happens in room #?” fångar ett ögonblick under ett dygn i något av de fyra utvalda hotellrummen 601, 733, 819 eller 837. Några exempel är ett bröllopspar som rymt upp till rummet efter dansen, en affärskvinna som gör sig redo för natten och en familj som tillsammans med sina hundar kommit hem efter en aktiv dag på Gröna Lund. Bilderna kommer att publiceras @sheratonstockholm och facebook.com/sheratonstockholm/.

”Ett hotell med 465 rum är alltid fullt av liv och därför tycker vi att storytelling är det mest naturliga sättet att presentera de nyrenoverade rummen på. Weekendresenärer, barnfamiljer, bröllopspar och affärsresenärer är fyra av de gästkategorierna vi vill lyfta i år”,

Anna-Karin Werner, Director of Sales & Marketing på Sheraton Stockholm Hotel Tweet

”Betraktaren ska få en känsla av att vara en fluga på väggen då våra fiktiva gäster bor några dygn på hotellet. Ofta spenderar vi några av våra viktigaste stunder på ett hotellrum – vilket vi ville fånga”,

Benjamin Falk, Marketing Executive på Sheraton Stockholm Hotel Tweet

Modestylisten Gorjan Lauseger fick uppdraget att styla de fyra hotellrummen genom att använda så mycket svensk design som möjligt och visualisera de fiktiva gästernas vistelse på hotellet.

 

”För mig som stylist var det viktigt att välja en spännande mix av etablerade och nya designers till kampanjen.Sverige producerar en stor bredd av mode som jag lätt kunde identifiera att Sheraton Stockholms gäster skulle kunna ha med i packningen”,

Gorjan Lauseger, modestylist Tweet

Magasinet 

ÅLDERSGRÄNS

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.