​Folkkärt vin får ny design.

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Ett av Sveriges mest sålda vinvarumärken, CHILL OUT, kommer under hösten att uppdatera designen på alla förpackningar för att förtydliga varumärkets profil och innehåll – en modern serie kvalitetsviner från hela världen som passar de flesta sällskap och tillfällen. Designförändringen är en del av den långsiktiga ambitionen att återta positionen som det mest moderna livsstilsmärket inom vin i Norden.

CHILL OUT är en mångfacetterad serie viner från noggrant utvalda vingårdar runt om i världen – från Australien och Sydafrika till Tyskland och Spanien. Serien innehåller en mängd olika druvsorter och smakprofiler som är lätta att tycka om. Okomplicerade och goda viner för de flesta smaker som passar såväl till en avslappnad tillställning i goda vänners lag som till en god middag hemma i lugn och ro.

Nu får varumärket ny design som tydligare ska spegla vad det står för. Målsättningen med det nya uttrycket är inte att skapa ett nytt varumärke utan snarare en förfinad och modernare version av ett redan älskat och pålitligt varumärke. Bilderna på förpackningarna är därför mer inbjudande, varma och vinets ursprung samt druvsort är mer synliga för att göra det enklare för konsumenten att hitta vad de söker.

– Att välja vin idag är svårt för många konsumenter och vi vill hjälpa dem att känna att de gör ett bra val. Genom att följa med i tiden och regelbundet utveckla vårt utseende och produktportfölj vill vi uppfattas som ett modernt och aktivt varumärke. Sedan vi lanserade CHILL OUT har våra konsumenters vinkunskap och intresse utvecklats med oss, och med den nya designen kan de tydligare se vinets smakinriktning och var det kommer ifrån, säger Catrin Söderberg, Regional Category Brand Manager på Altia Sweden.

Varumärket har under senaste åren även utökat sortimentet med några ekologiska viner och rättvisemärkning, och CHILL OUT var också en av de första att lansera vin på PET-flaska.

– Genom att välja PET framför glasflaska bidrar du till 40 procent mindre miljöpåverkan och den är dessutom 100 procent återvinningsbar. Det tillsammans med en mängd praktiska fördelar som att den inte går sönder eller väger lika mycket gör den till ett miljösmart val, fortsätter Catrin Söderberg.

CHILL OUT lanserades 2002 och kom snabbt att bli ett av Sveriges mest populära vinvarumärken med stark livsstilskoppling. Redan första året blev det Sveriges näst mest sålda vin och än i dag är det en av storsäljarna och ligger på andra plats i försäljningsrankingen i landet. Varumärket säljs idag i Norden och Baltikum och finns även som alkoholfritt mousserande i dagligvaruhandeln i Sverige.

Magasinet 

ÅLDERSGRÄNS

Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig till dig som fyllt 25 år. Genom att klicka vidare godkänner jag att jag är 25 år eller äldre.